januari 29, 2010

Konferens i London!

Förra bloggen handlade ju om mitt papper om nyhetsvolymer och dess koppling till aktiemarknadsvolatiliteten. Byström, H., (2009), News Aggregators, Volatility and the Stock Market, Economics Bulletin 29 (4), 2009, pp 2679-2688. Denna typ av forskning är helt ny, dvs sättet att mäta nyhetsvolymer är nytt, och jag ska till en konferens i London nästa vecka som handlar just om detta, länk. Ska bli kul att se om jag får några nya forsknings-idéer eller trading-tips.

Ska också passa på att se om jag hittar en snygg Barbour International som jag kan ha när jag susar runt på min vespa/scooter. Man kanske inte sparar så mkt pengar på att köpa den i england men tillfredställelsen med att dra fiina prettoaffärerna [de enda som saluför Barbour] här hemma i Sverige vid näsan är desto större……